A téli depresszió kezelhető

16014392_sHa borult és hideg az idő, sokan lehangoltnak érzik magukat, ami normális jelenség. A túl gyakori rosszkedv azonban a téli depresszió, más néven szezonális affektív zavar egyik figyelmeztető jele is lehet.

Ha a téli depresszió tünetei, mint az álmosság, a szociális visszahúzódás, a lehangoltság és a koncentrációs nehézségek már munkahelyi vagy kapcsolati problémákat okoznak, itt az ideje segítséget kérni. A Mayo Klinika kutatói ugyanis különösen fontosnak tartják, hogy szakmai segítséget kapjanak azok, akik reménytelennek érzik helyzetüket, mivel akár kárt is tehetnek magukban a szezonális depresszió miatt. Amerikában minden ötödik lakos érintett ebben (75 százalékuk nő), de az északi országokban ez az állapot még gyakoribb.

„Sokan vannak, akik téli depressziótól szenvednek. Vannak azonban olyanok is, akiket sokkal súlyosabb tünetek kínoznak” – fűzte hozzá Dr. Mark Frye, a klinika pszichiátere. „A jó hír az, hogy a legtöbb esetben találunk olyan kezelést, amely segít átvészelni a pácienseknek a téli hónapokat.”

 A szakértők szerint pár tipp is enyhítheti a tüneteket:

 – Menjünk el sétálni, a napfény ugyanis a szemen keresztül eljut az agyba, amely hatással van a hangulatunkért is felelős szerotoninreceptorokra. A kevés fény ráadásul nemcsak csökkenti a szerotonin szintjét, hanem fokozza a melatonin termelődését is, ami álmossá tesz.

- Ha egy kis időt sem tudunk a szabadban tölteni, a természetes fényt helyettesíthetjük az úgynevezett fényterápiás eszközökkel. Már heti háromszor fél óra fényterápia segíthet.

- Ne hagyjuk magunkon eluralkodni a tüneteket, találkozzunk ilyenkor is rendszeresen a barátainkkal és a családunkkal.

Forrás: www.medipress.hu

Fotó: www.123rf.com


 

A szerzőről

Coach, természetgyógyász, 2 csodás fiú keresztanyja, a minőségi, egészséges táplálkozás (foodie) és a futás rajongója, a Család és Egészség honlap alapítója, aki azt vallja, hogy ha jó helyre fektetjük be az energiánkat, akkor egészséges, boldog, sikeres és kiegyensúlyozott életet lehet élni akár már napi 4 óra jól szervezett munkával.

További cikkek a szerzőtől: | A szerző honlapja: Molnár Andrea

 

Még nincs hozzászólás

Légy az első, aki hozzászól!

Szólj hozzá!

 




 

 
 
 
More in Úton az egészség felé (3 of 97 articles)