Testsúlyától függetlenül évekkel tovább él, aki szabadidejében mozog

A szabadidős fizikai aktivitás testsúlytól függetlenül meghosszabbítja a várható élettartamot még akkor is, ha viszonylag kis intenzitású mozgásról van szó – állapították meg 650 ezer felnőttre vonatkozó adatok elemzésével amerikai kutatók.

Az amerikai Nemzeti Rákintézet kutatói a PLoS Medicine című szakfolyóiratban közzétett elemzésükben úgy találták, hogy átlagosan 4,5 évvel tovább élhetnek azok, akik szabadidejük egy részét mozgással töltik. Az áttekintésben hat korábbi tanulmány adatait összegezték, amelyekbe 40 év feletti nőket és férfiakat vontak be.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint hetente legalább 2,5 óra erőteljes gyaloglásra, vagy ennek megfelelő más fizikai aktivitásra lenne szüksége minden felnőttnek.

Minden egyéb tényezőt figyelembe véve 3,4 évvel hosszabb a várható élettartamuk azoknak, akik – saját bevallásuk szerint – eleget tesznek az ajánlásnak. Akik ennél kétszer több testmozgást végeznek szabadidejükben, azok átlagosan 4,2 évvel hosszabb életre számíthatnak – idézte az eredményeket a Science Daily című ismeretterjesztő portál.

Még akkor is megmutatkozik a testmozgás előnye, ha enyhe fizikai aktivitásról van szó: az ajánlott mozgási idő felével is 1,8 évvel hosszabbodott meg átlagosan a várható élettartam.

Mint kiderült, a mozgás fontosabb tényező a hosszú életben, mint a testsúly: a normál testsúlyú, keveset mozgó emberek átlagosan 3,1 évvel rövidebb élettartamra számíthatnak a kutatók szerint, mint a túlsúlyos, de aktív emberek.

Forrás: www.mti.hu

Fotó: www.gettyimages.com


 

A szerzőről

Coach, természetgyógyász, 2 csodás fiú keresztanyja, a minőségi, egészséges táplálkozás (foodie) és a futás rajongója, a Család és Egészség honlap alapítója, aki azt vallja, hogy ha jó helyre fektetjük be az energiánkat, akkor egészséges, boldog, sikeres és kiegyensúlyozott életet lehet élni akár már napi 4 óra jól szervezett munkával.

További cikkek a szerzőtől: | A szerző honlapja: Molnár Andrea

 

Még nincs hozzászólás

Légy az első, aki hozzászól!

Szólj hozzá!

 




 

 
 
 
More in Testsúlykontroll (2 of 40 articles)