Tudatos szülő = egészséges gyermek

Ha a képlet ennyire egyszerű lenne, akkor mindannyian az anyatejjel szívtuk volna magunkba azt a képességet, hogy hogyan éljünk egészségesen. Szüleinktől, nagyszüleinktől láttuk egy mintát. Nagypapám minden (számomra) ismert zöldséget és gyümölcsöt megtermelt a kertben. Hosszú hónapokon keresztül kapáltuk, locsoltuk az ágyásokat mire elérkezett a szüret napja.

Most látom csak mennyi figyelmet kell szentelnem arra, hogy lányom egészségesen nőjön fel. És nem csak a táplálkozását tekintve, ahogy ez az ötletadó cikk is felsorol 10 veszélyes anyagot.

Összegyűjtöttem 5 olyan területet, ahol számomra a legfontosabb odafigyelni családom egészségének megőrzésére.

1) Táplálkozás, főzés

  • rendszeresen vásárolok a közeli piacon zöldséget és gyümölcsöket,
  • mindig elérhető számunkra tisztított víz, cukros üdítőket nem iszunk, előnyben részesítjük a növényi eredetű tejet,
  • fehér lisztből készült péksüteményeket jóval kevesebbet fogyasztunk (cél: a teljes kiőrlésű),
  • folyamatosan keresem az új köreteket: köles, hajdina, új fűszerezés/ öntetek,
  • annyi húst eszik mindenki a családban amennyit kíván, néha több napig egyáltalán nem eszünk,
  • olajmentes, zsírmentes sütés/főzés, inkább párolás,
  • mikrohullámú sütő helyett természetes melegítés.

2) Funkcionális élelmiszerek (definíció itt és itt), táplálékkiegészítők, vitaminok

  • napi szinten és kúraszerűen is fogyasztunk gyógynövényekből, természetes módon összeállított vitaminokat,
  • rendszeresen járok orvosi, természetgyógyászok által tartott előadásokra, mivel szeretnék információt kapni a testünk működéséről és kérem ki szakmai véleményüket a saját esetemre vonatkozóan.

3) Tisztálkodási és tisztítószerek szerek

  • itt is a természetes alapanyagú és biológiai úton lebomló termékeket keresem: nem csiszoló és fluorid-mentes fogkrém, alumíniumsót nem tartalmazó stift (dezodor/deo stick), foszformentes mosószer,
  • lányom imád kezet mosni sokszor:-) Ezt a jó szokását főleg az influenzajárvány időszakában imádtam különösen.

4) Mozgás, sport

  • sok-sok közös játék a szabad levegőn,
  • napos időben megfelelő fényvédőt használunk (UVA és UVB védelmet nyújtó, hidratáló krémet).

5) Szelektív hulladékgyűjtés

  • 5 éve határoztuk el, hogy itthon szelektíven gyűjtjük a hulladékot. Férjem azt az egyszerű megoldást találta ki, hogy egyetlen tárolót jelölt ki, ebbe megy a papír/üveg/műanyag/fém hulladék. És ezt csak a hulladékgyűjtő szigeteknél válogatja szét (így egyetlen csomagként el lehet oda vinni).

Te mit teszel a családod és környezeted egészségéért?


 

A szerzőről

Egészség-életmód coach vagyok. Segítek végigmenni egy úton, ahol Te adod a tartalmat és én a folyamatot. Meghatározol célokat, amiket elérsz. Ennyire egyszerű. :) Szabadidőmben lányommal és férjemmel az eltöltött közös idő jelenti számomra a feltöltődést a világ bármely pontján, legyen az egy manhattani forgatag, sátrazás az olasz tengerparton vagy éppen egy biciklitúra a Bükkben.

További cikkek a szerzőtől: | A szerző honlapja: Pesti Kata

 

1 Hozzászólások

  1. Kubi szerint:

    Drága Kata!

    Remek válogatást írtál tudatos szülő témában.
    Ezt azzal egészíteném ki, hogy amikor teheted, kommentáld a hétköznapi mozdultaidat, vagy környezetét is a gyerekednek. Arra gondolok, hogy indokold meg, miért máshova dobod a fémdobozt, mint a krumplihéjat, vagy sajnáld az utcán evő embereket, hogy nincs idejük leülni az evéshez, és nem csak a falatot, hanem az utca porát is nyelik.
    Nekem ez bevált, ma már tizenévesek a gyerekeim, és „vércikinek” tartják a dohányzást, a Meki-kaját, a kólaivást, gumicukor evést. (na, jó. néha túl cinikus voltam a véleményezésben)
    A hulladékos ötletet meg ezennel átvettem. KÖSZI!
    Üdv: Kubi

    [Hozzászólás ehhez a gondolathoz]

Szólj hozzá!

 




 

 
 
 
More in Gyermekek egészsége, Tudatos szülő (5 of 133 articles)