Hógolyózás, szánkózás, síelés, korizás felkészült szervezettel

Sieles_12734271_s_123rfA sí- és snowboard szezon kellős közepén vagyunk, kedvenc osztrák szánkópályám (16 km hosszú) már Karácsony óta nyitva van, és mi is készülődünk a síelős- szánkózós hetünkre. Már 8 éve van bevált módszerem, elsősorban férjem fittsége, csontjai és ízületei felkészítésére és nem titok többé a „recept”. Itthon a felkészülést el kell kezdeni minimum 2 héttel az utazás előtt és esténként is akad teendőnk.

Felkészülés:

- bemelegítés, izomcsoportok „edzése”: főleg azoknak, akik nincsenek állandó edzésben (pl. én is, a síeléshez szükséges izmaim pihennek év közben) érdemes már több héttel a síelés/ snowboardozás előtt edzeni. Így elkerülhető az izomcsoportok túlterhelése (nekem konkrétan begörcsölt mindkét lábam régebben) és az izomláz is.

- síléc, snowboard karbantartás: egyik nap véletlenül belehallgattam egy tv műsorba, ahol egy síoktató nyilatkozott, hogy több síbaleset elkerülhető lenne, ha minden évben szakember is megnézi a sporteszközöket (élezés, vakszolás, beállítás, stb…).

- meleg ruhatár, réteges öltözködés: gondolom nem vagyok azzal egyedül, akinek teljes sífelszerelésben mosdóba menni több mint 10 perc; ám ez az egyetlen „kellemetlenség” csak. Tavalyi szánkózás során – mivel nem volt elég réteg- több kiló hónak sikerült bekerülnie a harisnyám alá a sok fékezéstől és bizony, mire leértünk a szállásra, már jegesek voltak a végtagjaim. A vízhatlanság itt is FONTOS! A rétegesség meg azért jó, mert a forralt borok számának növekedésével lehet, érdemes pár rétegtől megszabadulni a hüttében, aztán újra felvenni kint a mínuszokban.

- napszemüveg, mint a ruhatár elengedhetetlen kelléke -> már baba korban is szükséges: Dorka 10 hónaposan az itthoni „száraz próbán” üvöltött, hogy neki nem kell napszemüveg… fent a -18 fokban, tűző napsütésben szó nélkül vette fel.

- vitaminok belsőleg:

  • a csontokért: normál esetben felnőtt napi ajánlott mennyiség 1 gr Calcium. Hozzáadott D vitaminnal és magnéziummal együtt segíti a calcium felszívódását, ásványianyag tabletta (mélytengeri üledékekből, 12 féle elem),
  • a porcoknak: aloe vera krém MSM-mel, glukozamin-szulfáttal és kondroitin-szulfáttal és ennek az ivólé változata is.
  • Miből mennyit? Erre a kérdésre tudunk szakorvosi konzultációt ajánlani, akik maguk ismerik és használják a hatóanyagokat.

Síelés alatt és után:

A napi rutinom része a reggeli aloe verás innivaló és vitaminok bevétele. Kitűnő tapasztalataim vannak az alábbiakban is:

- izomláz, húzódások segítésében: aloe verás és eukaliptuszos lazító/melegítő krém, aloe verás MSM krém,

leégés ellen: UVA és UVB szűrős napozókrém,

- szeles és hideg időben jó szolgálatot tesz egy jojobával dúsított szájvédő krém.

Te mivel készülsz a síelésre, snowboardozásra vagy szánkózásra?


 

A szerzőről

Egészség-életmód coach vagyok. Segítek végigmenni egy úton, ahol Te adod a tartalmat és én a folyamatot. Meghatározol célokat, amiket elérsz. Ennyire egyszerű. :) Szabadidőmben lányommal és férjemmel az eltöltött közös idő jelenti számomra a feltöltődést a világ bármely pontján, legyen az egy manhattani forgatag, sátrazás az olasz tengerparton vagy éppen egy biciklitúra a Bükkben.

További cikkek a szerzőtől: | A szerző honlapja: Pesti Kata

 

1 Hozzászólások

  1. […] egy rész azonban biztosan kimarad, akármilyen alaposak is vagyunk: az ajkunk. Nemcsak síeléskor fontos, hogy védjük ajkunkat a káros sugárzástól, a kiszáradástól, hanem a mindennapokban […]

Szólj hozzá!

 




 

 
 
 
More in Tél, Testsúlykontroll (4 of 47 articles)