Reggelente el sem tudod képzelni az ébredést egy kellemesen gőzölgő kávé nélkül a kezedben, ahogy csukott szemmel, lassan ébredve indítod a napot? Netán, útban a munka felé beugrassz kedvenc kávézódba egy jól megszokott kávéért és már irány is a munkahely?
Koffeinmentes kávé? Szó sem lehet róla – mondják a kávé imádók. Pedig egy új tanulmány szerint csak az agyunk űz velünk tréfát, ugyanis mindegy milyen kávét iszunk, az éberséget nem a kávé okozza, hanem agy agyunk.
Te kávézol reggelente vagy inkább teás vagy?
A University of London kutatói 88 fő 18-47 év közötti hallgatót vizsgáltak meg a témában. A hallgatók, akik úgy tudták, hogy a kutatók a kávé, a koffein agyi teljesítőképességére és a kedélyállapotra gyakorolt hatását vizsgálják, naponta minimum 1 csésze kávét kaptak szokás szerint. Valójában a kutatás témája az összefüggést vizsgálta a koffeinbe vetett hit és a koffein valós fogyasztása között.
A hallgatókat 4 csoportba osztották. Kicsit megzavarták direkt a viszonyokat a kontroll csoportokban, hiszen bár az első két csoport koffeines kávét kapott, az egyik csoport néhány tagja úgy tudta, hogy kávéjuk koffeinmentes. Míg a másik két csoportban a hallgatók koffeinmentes kávét iszogathattak úgy, hogy az egyik csoport tagjai azt hitték, hogy koffeines kávét isznak. A kávét 5 perc alatt kellett meginniuk, majd utána 55 percet pihentek, miután tesztek segítségével vizsgálták agyműködésüket és kedélyállapotukat.
A kutatás azt igazolta, hogy a koffein valós fogyasztása és maga a hit, hogy a hallgató koffeint fogyaszt egyaránt fejlesztette feladatmegoldó képességét, figyelmét (pszichomotoros funkcióikat tesztelték). A placebo hatás természetesen csak akkor működik, ha a hallgató nem tudott róla, hogy koffeinmentes helyett koffeines kávét ivott.
Vagyis a kutatók szerint a koffein nem feltétlenül a csészénkben, hanem az elménkben van.
Szerinted?
/Forrás: www.medipress.hu/
Kapcsolódó cikkek:
- Mi is van a tányérunkon?
- Variációk húsmentes reggelikre
- Egészség és alakformáló nap a ProForma Studioban április 11.
- Az örökölt kövérségi hajlam lendületesen legyalogolható
- Március 22. A víz világnapja


Twitter
Digg
Delicious
StumbleUpon
RSS hírcsatorna

7 Hozzászólások
Andikám, bár nagyon szeretem a finom teát is, tudod, én inkább a kávéra szavazok. A kávézás számomra nem elsősorban koffein bevitel, annál inkább gasztronómiai élmény. Ezt persze csak jó minőségű kávéval érhetjük el, tehát itt is fontosabb a minőség, mint a mennyiség. Capuccino, caffe latte, melange, kifogyhatatlan a jobbnál jobb ízű és összetételű (kakaópor, fahéj, kardamom) kávék tárhaza, és az illatukról nem is beszéltem
Ági
[Hozzászólás ehhez a gondolathoz]
Gitta válasza:
Kukucs Agi, beugrottunk egy kàvèra Andihoz?
100%-an a vèlemènyeden. Jaj, de finom is a kardamomos kàvè!
Nem lehet olyan csùnya esos oszi, vagy rideg tèli dèlutàn, hogy amikor csukott szemmel beledugom orromat a forrò kàvè gozèbe, ne lenne rogton nyàr, poros szieszta valahol Istenhàtamogott, lerobbant kozelkeleti kàvèzò az egyetlen, oreg fa àrnyèkàban, andalitò, monoton dallam egy bakelit (!) ràdiòbòl ès az illatosan gozolgo kàvè csorba uvegpohàrkàban…
[Hozzászólás ehhez a gondolathoz]
Géringer Ágnes válasza:
Egyszer érdemes lenne egy közös kávéra és egy jó ízű beszélgetésre összejönnünk tavasszal, nyáron, ősszel vagy, bár nem a kedvenc évszakom, de akár télen is. Itt vagy ott
Ági
[Hozzászólás ehhez a gondolathoz]
Gitta válasza:
Kituno otlet, megbeszèljuk!
(Egyèbkènt, a min. 160 èves bàcsi nem adta a bakelitot, a frànya! Lenyugozo volt a vàlasza: „Nekem nem pènzre van szuksègem, hanem mukodo ràdiòra. Ha van nektek, cserèlhetunk.” Es mivel EPPEN nem volt…)
Jaj, elment, pedig mèg folytattam volna
De jò ìgy is, konceptus kifejtve 
Andi, jò, èrzelmeket provokàlò cikk!
[Hozzászólás ehhez a gondolathoz]
sziasztok Lányok,
Örülök, hogy tetszett a cikk. Bár én teás vagyok, a kávé illata lenyűgöz. Ezek szerint benneteket nemcsak az illata….:-)
Andi
[Hozzászólás ehhez a gondolathoz]
Szeretem a kávét, de nem vagyok függő. Most olvastam egy kávés cég oldalán, hogy a kávé bizonyíthatóan jókedvre derít és gyorsítja az inger- és információfeldolgozást.
[Hozzászólás ehhez a gondolathoz]