A múlt elengedése – egyszerű meditációs gyakorlat

campfire-istockEgy olyan gyakorlatot ajánlok most nektek, amit bárki könnyen elvégezhet otthon, csupán fél órát kell rászánni. Mindenkinek, aki megcsinálja öröm, vitalitás és nyugalom lesz a jutalma.

Aki gyakran meditál vagy agykontrollozik, annak csak annyi a dolga, hogy vigye magát minimum alfa állapotba, és ott alakítson ki egy maga számára kellemes, biztonságos külső helyszínt, egy tájat. Találjon ezen a szép tájon egy táborhelyet, ahol egy hatalmas tűz ég.

Aki még nem meditált, az is meg tudja ezt tenni, nekik most kicsit részletesebben leírom a folyamatot:

  1. Helyezkedj el kényelmesen egy fotelban vagy széken, és csukd be a szemedet.
  2. Vegyél néhány lassú, könnyű lélegzetet, ha kellemes, akár kicsit be is lassíthatod tudatosan a lélegzetedet. Ez segít az elméd megnyugtatásában.
  3. Engedd izmaidat elernyedni, érezd, hogy kizárólag a fotel tartja a testedet. Ezt a legegyszerűbb fokozatosan megtenni. Egyszerűen vezesd végig figyelmedet a testeden például a talpadtól a fejedig, és engedd, hogy minden kilégzéssel ellazuljon az a testtáj, ahova éppen figyelsz. Mikor már a fejedet is ellazítottad, vegyél még egy tudatos, lassú lélegzetet, és engedd, hogy az egész tested egyszerre még jobban ellazuljon.
  4. Képzelj el egy számodra tetszetős, biztonságos, nyugalmas külső helyszínt, és azon belül egy olyan táborozó helyet, ahol egy hatalmas tűz ég. Ülj le mellé, figyeld a lobogó lángokat, érezd a melegét, és add át magad annak az érzésnek, hogy itt és most a legnagyobb békességben, a legjobb helyen vagy. Tudatosítsd magadban, hogy ez egy különleges tűz, minden, ami a lángok közé kerül, örökre megsemmisül.

Most jön a gyakorlati rész: Egymás után idézz fel mindent és mindenkit kicsi gyerekkorodig visszamenően, ami-, és aki a következő kategóriákba tartozik számodra, és egy fotó vagy szimbólum formájában dobd be őket egyenként a tűzbe. Lesz olyan ember az életedben, aki több kategóriába is beletartozik, őket minden aktuális résznél jelenítsd meg, és dobd a tűzbe. Nem számít (sőt), hogy szereted az illetőket vagy sem, és az sem számít, kinek volt igaza abban a helyzetben. Ez nagyon fontos.

A sorrend, ahogy érdemes egymás után megjeleníteni őket:

  1. Mindenki, akivel kapcsolatban valami sérelmet hordozol magadban.
  2. Mindenki, akire haragszol.
  3. Mindenki, aki valamiért kilépett az életedből (válás, költözés, haláleset – akár a szeretett állatok elvesztése is ide tartozik)
  4. Mindenki, akiről tudod, hogy akarattal vagy sem, de te fájdalmat okoztál neki.
  5. Minden, ami miatt bűntudatot érzel, vagy valaha éreztél.
  6. Minden, ami miatt szégyent érzel, vagy valaha éreztél.
  7. Minden félelmed, a legtitkosabbak is, amiket soha senkinek nem mernél elmondani.
  8. Minden, amit ebben a pillanatban úgy érzel, hogy a tűzben a helye. Ezek eszedbe juttatására adhatsz magadnak 10-15 másodpercet.

Mikor végeztél, nézd még egy darabig a tüzet, gyönyörködj benne, majd add át magad annak a megkönnyebbült érzésnek, hogy megszabadultál terheidtől. Vegyél néhány lassú lélegzetet, és engedd, hogy minden belégzéssel szétáradjon benned a siker, megkönnyebbültség, szabadság érzése. Mondd el magadban: „Boldog, sikeres és egészséges vagyok. Lezártam a múltamat, teret adtam a jónak, az újnak, és ezért nagyon büszke vagyok magamra.”

Búcsúzz el a tűztől, a táborhelytől, és tudatosítsd magadban, hogy bármi nehézség ér a jövőben, ide mindig visszatérhetsz, és elvégezheted a gyakorlatot bármikor.

Kellemes elengedést kívánok!


 

A szerzőről

További cikkek a szerzőtől:

 

1 Hozzászólások

  1. Vajas Ferencné szerint:

    Ez nagyon hasznos gyakorlat,amit mindenkinek gyakorolni kellene! A sok harag, sérelem amit magunkban hordozunk, az nekünk árt a legtöbbet.A megbocsátás felszabadít, mintha egy nehéz terhet rakna le az ember.Néha nagyon nehéz, de ha megtesszük magunknak teszünk a legjobbat.A sok negatív érzelem, még ha nem is jár mindig az eszünkben, ott van a lelkünkben, és amíg el nem engedjük ezeket, addig rabolja az energiánkat. Le kell zárnunk a régi sérelmeket, tegyük meg ezt magunkért !

    [Hozzászólás ehhez a gondolathoz]

Szólj hozzá!

 




 

 
 
 
More in Egészségmegőrzés, Lelki egészség (10 of 229 articles)